Velotakso laieneb KredExi abil Soome turule

10.05.2007

Velotakso tegutseb Eestis juba neljandat aastat pakkudes Tallinna kesklinnas transpordi-, reklaami- ja meelelahutusteenust pilkupüüdva ning keskkonnasõbraliku muskli- ja elektrijõul töötava velotakso näol. Velotakso juhtidena töötab hetkel ligikaudu 40 FIE-t, kes on otsesed teenuse pakkujad. Ettevõtte peamine sissetulekuallikas taksoteenuse kõrval on reklaampinnad velotaksodel. Ettevõttel läheb Eestis hästi ning tegevuse laiendamiseks hakati otsima lisavõimalusi teenuste pakkumiseks piiri taga. Kuna Soomes ei ole veel antud teenuse pakkujat, kuid samas on reklaamiturg kordi suurem, siis otsustati just Helisingi kasuks. Velotaksode Soome turule toomiseks on saadud nõusolek Helsingi linnavalitsusest, koostöös Helsingi linna transpordiametiga on välja töötatud kasulikud marsruudid ja velotakso peatuskohad. Esialgu on plaanis soetada 5 velotaksot. Ettevõtte juhi Herdis Ojasu sõnul tekkis ühel Velotakso juhatuse liikmel Erko Valkil (tuntud ka kui Prussakovi Jalgrattaühingu juht) idee velotakso teenust pakkuda aastaid tagasi Euroopa suurlinnades käies, kus selline teenus juba turul oli. Nähtu juures võlus idee uudsus ja positiivsus, kuna tegemist on keskkonnasäästlike ja mugavate liiklusvahenditega liikumiseks just vanalinnas. Pankade suhtumine ideesse oli esialgu uudse idee tõttu küll kahtlev, kuid KredExi ja Sampo Panga abil oli velotaksod võimalik siiski soetada. Osapoolte hea koostöö jätkub senini, muu hulgas ka edasise laienemise finantseerimisel. Tegevuse alguses kohati vastuseisu ka Tallinna Linnavalitsuse poolt, kuid erimeelsused leidsid siiski osapooli rahuldava lahenduse ning tegevus jätkus. Ettevõtmine on kujunenud majanduslikult tasuvaks ning 3 hooajaga (1,5 kalendriaastat) on suudetud ligi miljoni kroonine laen pangale tagastada ja teenitud ka väikest kasumit. Kuna Soome turistid on ühed aktiivsemad teenuse kasutajad Tallinnas ja Soomes antud teenus puudub, otsustati ka Helsingi taksoturule siseneda. Senistele kogemustele tuginedes peab Ojasu soomlasi headeks ja stabiilseteks klientideks. Kuid Soome pole ainus turg, mida vallutada soovitakse. Järgmisel aastal sihitakse juba uut turgu, aga kuna aga idee on toores, siis enne tegusid ei soovita plaane veel avalikustada.

Velotakso tegutseb Eestis juba neljandat aastat pakkudes Tallinna kesklinnas transpordi-, reklaami- ja meelelahutusteenust pilkupüüdva ning keskkonnasõbraliku muskli- ja elektrijõul töötava velotakso näol. Velotakso juhtidena töötab hetkel ligikaudu 40 FIE-t, kes on otsesed teenuse pakkujad. Ettevõtte peamine sissetulekuallikas taksoteenuse kõrval on reklaampinnad velotaksodel. Ettevõttel läheb Eestis hästi ning tegevuse laiendamiseks hakati otsima lisavõimalusi teenuste pakkumiseks piiri taga. Kuna Soomes ei ole veel antud teenuse pakkujat, kuid samas on reklaamiturg kordi suurem, siis otsustati just Helisingi kasuks. Velotaksode Soome turule toomiseks on saadud nõusolek Helsingi linnavalitsusest, koostöös Helsingi linna transpordiametiga on välja töötatud kasulikud marsruudid ja velotakso peatuskohad. Esialgu on plaanis soetada 5 velotaksot. Ettevõtte juhi Herdis Ojasu sõnul tekkis ühel Velotakso juhatuse liikmel Erko Valkil (tuntud ka kui Prussakovi Jalgrattaühingu juht) idee velotakso teenust pakkuda aastaid tagasi Euroopa suurlinnades käies, kus selline teenus juba turul oli. Nähtu juures võlus idee uudsus ja positiivsus, kuna tegemist on keskkonnasäästlike ja mugavate liiklusvahenditega liikumiseks just vanalinnas. Pankade suhtumine ideesse oli esialgu uudse idee tõttu küll kahtlev, kuid KredExi ja Sampo Panga abil oli velotaksod võimalik siiski soetada. Osapoolte hea koostöö jätkub senini, muu hulgas ka edasise laienemise finantseerimisel. Tegevuse alguses kohati vastuseisu ka Tallinna Linnavalitsuse poolt, kuid erimeelsused leidsid siiski osapooli rahuldava lahenduse ning tegevus jätkus. Ettevõtmine on kujunenud majanduslikult tasuvaks ning 3 hooajaga (1,5 kalendriaastat) on suudetud ligi miljoni kroonine laen pangale tagastada ja teenitud ka väikest kasumit. Kuna Soome turistid on ühed aktiivsemad teenuse kasutajad Tallinnas ja Soomes antud teenus puudub, otsustati ka Helsingi taksoturule siseneda. Senistele kogemustele tuginedes peab Ojasu soomlasi headeks ja stabiilseteks klientideks. Kuid Soome pole ainus turg, mida vallutada soovitakse. Järgmisel aastal sihitakse juba uut turgu, aga kuna aga idee on toores, siis enne tegusid ei soovita plaane veel avalikustada.