KredEx aitab rahastada käendusega Prangli parvlaeva ehitamist

27.11.2012

Loksa laevatehases pannakse nädala lõpus kiil Reval Shipbuilding OÜ poolt ehitatavale uuele Prangliga ühendust pidavale reisiparvlaevale. Laeva ehitamist rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Jääklassi teraskorpusega reisiparvlaev on ette nähtud mandri ja Prangli saare vahel aastaringseks ühenduse pidamiseks.

„Laev on võimeline liikuma purustatud jääs ning läbima kuni 20 cm paksust silejääd. Laev on projekteeritud sellisena, et ta sobib ka ühenduse pidamiseks Aegna ja Naissaarega,“ ütles Reval Shipbuildingu tegevdirektor Sergei Netšajev.

Laeva ehitamine maksab 2,98 miljonit eurot ning laeva ehitamist rahastab käendusega KredEx.

„Meil on hea meel osaleda projektis, mis võimaldab Reval Shipbuildingul ehitada uue laeva ning toetada seeläbi ettevõtte kasvu,“ ütles KredExi juht Andrus Treier.

Ehitatava laeva salongis on 42 kohta ning avatud silla päikesetekil 32, laevapere on kolme liikmeline. Avatud peatekil on koht ühele autole pikkusega kuni 8 m või kahele sõiduautole. Aluse maksimaalne pikkus on 24,6 meetrit ning laius 6 meetrit.

Laev valmib 2014. aasta märtsiks.

Prangli reisiparvlaev tellitakse projekti "Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine" raames ja projekti rahastatakse 100% ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Laeva põhiandmed:

Üldpikkus 24.6 m
Laius 6.0 m
Süvis 1.9 m
Veeväljasurve 149 t
Maksimaalne kiirus 12 sõlme
Autoteki maksimaalne kandejõud 10 t.