Ajujahi auhinnafond tõusis ligi 100 000 eurole

15.09.2011

Tänasest, 15. septembrist, on võimalik esitada ideid ja projekte Eesti suurimale ettevõtluskonkursile Ajujaht, mille auhinnafond on senisest kolmandiku võrra suurem – kokku 95 000 eurot (varemalt miljon krooni). Konkursi ellukutsuja on EAS, selle korraldamist rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

EASi juhatuse esimees Ülari Alamets kuulutas eile Estonia kontserdisaalis toimunud Eesti Ettevõtluse Auhindade galal Ajujaht 2012 pidulikult avatuks. „Selleks, et meil oleks ka järgmistel aastatel tugevaid ja ambitsioonikaid kandidaate, kelle seast parimaid  valida, teeb EAS mitmeid tegevusi, mis aitavad ettevõtteid luua ja arendada. Neist üks on alustavate ettevõtete arenguprogramm-konkurss Ajujaht, mille eesmärgiks on uute, kasvule orienteeritud ettevõtete inspireerimine,“ tõi Alamets esile.

Ajujahile saab uusi äriideid esitada 25. oktoobrini, misjärel hakatakse projekte mentorite ja koolituste abil turuküpseks arendama. Piiratud hulk juba küpses faasis äriideid lisatakse programmi ka veebruaris, mis muudab võistluse veelgi pingelisemaks ning motiveerib osalejaid tõsiselt oma ideede arendamisega tegelema.

Ajujahile esitatud ideed läbivad mitu hindamisvooru. Eelhindamisest pääsevad edasi 100 tugevamat, mille meeskondadel on võimalus esitleda oma plaane 15-liikmelisele žüriile. Edasi selgitatakse 20 silmapaistvamat projekti, mille meeskonnad saavad osaleda Ajujahi koolitusprogrammis ja mentorite käe alla oma äriideid edasi lihvida. 20-st täiustatud äriplaanist valib žürii lõppvõistlusele kaheksa, kelle hulgast selgitatakse võitjad maikuus toimuval auhinnagalal.

Lisaks auhinnafondi suurusele on muutunud atraktiivsemaks ka preemiaraha jagamise mudel. Tänavu saavad kõik kaheksa finalisti enne lõppvõistlust 2000 eurot, mille abil oma projekti enne auhinnagalat veel lihvida. 60 protsenti auhinnafondist ehk ligi 57 000 eurot jagatakse võitjate vahel ning ülejäänud 20 protsendile ehk 19 000 eurole konkureerivad kõik osalenud projektid, mille edasiarendamisega on meeskonnad konkursi järel tegelnud ning kes on nelja kuu jooksul parimaid tulemusi näidanud.

„Usume, et paindlikum auhinnaraha kasutamise süsteem motiveerib inimesi veelgi enam Ajujahi konkursiga liituma, mis annab suurepärase võimaluse oma ideid testida ja mentoritelt vahetut tagasisidet saada,“ kommenteeris EASi innovatsioonidivisjoni direktor, Ajujahi žürii liige Ilmar Pralla.

Ajujaht on aastate jooksul inspireerinud enam kui 5000 inimest kaaluma ettevõtlust kui üht karjäärivalikut. Konkursile on eelnevate aastate jooksul esitatud kokku ligi 2500 äriideed, millest silmapaistvamatesse on investeeritud enam kui 300 000 eurot. 2011. aasta edukamad projektid olid virtuaalne köögiviljaaed Virtual Garden, põlevkivituhast kassiliiva tootev Plaisir du Chat ning C-hepatiidi ravimikatseteks spetsiaalse geneetilise baasiga hiiri aretav KPA Scientific. 2010. aasta hooaja võitja Click&Grow arendatav nutikas kõrgtehnoloogiline lillepott on aga tänaseks müügil nii Eestis kui paljudes välisriikides. Samuti oli antud ettevõte EASi ettevõtluskonkursi Innovaator 2011 üks nominente.

Ettevõtluskonkursi Ajujaht eesmärk on aidata noori talente uuenduslike ettevõtete loomisel. Konkursi ellukutsuja on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS). 95 000 eurose auhinnafondi panevad tänavu kokku järgmised edumeelsed ettevõtted ja organisatsioonid: SEB Pank, ABB, Webmedia, Skype, NASDAQ OMX, Technopolis Ülemiste, Tallinna Teaduspark Tehnopol, Briti Nõukogu, KredEx, Terviseparadiis, Heateo SA, Avision, Apple, IM arvutid Tallinna, Tartu linn.

Ajujahi aitavad ellu viia BDA Consulting, Invent Baltics ja Connect Eesti.