Teie arvamus on meile tähtis.

Tagasiside aitab meil muuta teenindust paremaks.

Saatja nimi
Saatja e-post
Teade
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899 + 123456789 = ?

Palun sisestage matemaatilise tehte tulemus.

* Kõik lahtrid peavad olema täidetud.
Täname tagasiside eest!

Saada vihje!

Tegemist on anonüümse vihjega.

Teade
* Kõik lahtrid peavad olema täidetud.
Täname vihje eest!



12.02.2018

KredEx Krediidikindlustus hüvitas 920 000 euro eest kahjusid

2017. aastal hüvitas KredEx Krediidikindlustus Eesti ettevõtetele äripartnerite makseraskuste tõttu 28 kahju kogusummas 921 428 eurot. 2016. aastaga võrreldes on Eesti ettevõtete poolt kindlustatud käive kasvanud 8% võrra - kokku on ettevõtted kindlustanud käivet enam kui 550 miljoni euro eest.

KredEx Krediidikindlustuse juhi Erki Aameri sõnul näitab nii suurte kui ka väiksemate ettevõtete kasvav huvi eksporditehingute kindlustamise vastu järjest paremat teadlikkust riskide maandamise võimaluste osas. “On äärmiselt oluline, et kasvava majanduse valguses mõeldaks ambitsioonikate äriplaanide väljatöötamisel jätkuvalt ka riskidele ning nende ennetamisele,” selgitas Aamer. Tema sõnul tõestab seda vajadust asjaolu, et möödunud aastal hüvitatud kahjujuhtumite arv oli võrreldes 2016. aastaga mõnevõrra kasvanud.

Suurimad kahjud hüvitati Eesti eksportijatele seoses tehingutega Valgevenes, Horvaatias ja Itaalias. “Näiteks 240 000 euro väärtuses kahju hüvitasime Eesti ettevõttele, kelle koostööpartnerit Valgevenes tabas käibevahendite nappus. 114 000 euro suuruse kahju korvasime aga Eesti ettevõttele, kes tegeleb kaupade müügiga Horvaatiasse, toidukaupade tootmise ning jae- ja hulgimüügiga tegeleva ettevõtete grupi suurettevõttele, kus on ühtekokku enam kui 60 000 töötajat,” tõi Aamer näiteid.

“On paratamatu, et ootamatused tabavad ka kõige kindlamana näivaid koostööpartnereid. Näiteks võib tuua Horvaatia suurfirma, kus erinevate asjaolude kokkulangemine tingis kogu kontserni saneerimismenetluse, mida viiakse läbi koguni Horvaatia parlamendi poolt selle kontserni jaoks vastu võetud eriseaduse alusel,” kirjeldas Aamer. “Kuigi tegemist on pika ja keeruka menetlusega, ei pea firma partneriks olev Eesti ettevõte selle pärast muret tundma, sest tänu kindlustuslepingule hüvitab kindlustusselts tekkinud kahjud.” 

Lisaks eksporditehingutele hüvitas KredEx Krediidikindlustus tänavu 16 korral ka Eesti ettevõtete vahelistest tehingutest tekkinud kahjusid, mida oli kokku üle 420 000 euro. Võrreldes 2016. aastaga on seda küll ligi 174 000 euro võrra vähem, kuid samas oli kahjujuhtumeid kaks korda rohkem, sest aasta varem tuli Eestis kahjusid hüvitada vaid 8 tehingu puhul.

Selleks, et võimalikud riskid ärile kahju ei tekitaks ning et firma ootamatuste korral oma probleemidega üksi ei jääks, kindlustavad riskiteadlikud ettevõtjad kogu oma müügikäibe või konkreetse sihtturu käibe. “Kui 2016. aastal moodustas ettevõtete poolt kindlustatud käibe maht meie portfellis 510 miljonit eurot, siis eelmisel aastal kasvas see 45 miljoni euro võrra. Sellest 65% moodustas ettevõtete käive eksporditurgudel,” kirjeldas Aamer toimunud kasvu. 

Et ka väiksematel ettevõtjatel ja alustavatel eksportijatel oleks lihtsam ning soodsam üksikuid tehinguid kindlustada, uuendas KredEx Krediidikindlustus möödunud aastal nendele ettevõtetele mõeldud lahendust. “Väiksemad ja üksikute eksporditehingutega ettevõtted on juba mõnda aega paremini toimiva võimaluse vastu huvi tundnud ning saavad end nüüd soodsamatel tingimustel ostjate poolt maksmata arvete vastu kaitsta,” selgitas Aamer. 

Samuti on Eesti ettevõtted asunud rohkem kasutama koostööpartneritele KredEx Krediidikindlustuse ja sihtasutuse KredEx poolt pakutavat ekspordilaenu. “See on lahendus eksportijatele, kes müüvad kapitalimahukaid kaupu või teenuseid, nt tootmisseadmeid, pika, üle kahe aasta kestva maksetähtajaga. Finantseerimisküsimuse lahendamine ostja jaoks aitab ettevõtetel välisturgudel tegutsedes oma konkurentsivõimet oluliselt tugevdada, kuna tänu sellele ei pea koostööpartner hakkama toote soetamiseks pankadega läbi rääkima ja rahastust otsima, vaid saab võtta vastu tootja enda poolt pakutava lahenduse ostu rahastamiseks,” selgitas Aamer. Taolist võimalust kasutati möödunud aastal ekspordipartnerite poolt enam kui 2,3 miljoni euro väärtuses tehingute finantseerimiseks näiteks nii Ungaris, Valgevenes kui ka Kasahstanis.

  • 28. juuni 2018

    ELMO kiirlaadimisvõrgustik läheb enampakkumisele

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium (MKM) paneb avalikule enampakkumisele Eesti Elektromobiilsuse Programmi (ELMO) kiirlaadimistaristu. Taristus on 168 laadimisseadet ja sellega koos müüakse ELMO veebidomeen ning kaubamärgi...

  • 22. juuni 2018

    Kodutoetust taotleb 460 vähekindlustatud lasterikast peret

    Selle aasta 7. maist kuni 11. juunini oli vähekindlustatud lasterikastel peredel võimalik oma elamistingimuste parandamiseks taotleda KredExilt kodutoetust. Ühtekokku esitas toetuse saamiseks taotluse 460 peret kogusummas 4 mln eurot....

  • 21. juuni 2018

    KredEx lõpetab ELMO kiirlaadimisteenuse pakkumise alates 01.09.2018.a.

    Seoses hankelepingute lõppemisega lõpetab SA KredEx ELMO kiirlaadimisteenuse pakkumise alates 01.09.2018.a. ELMO programmi eesmärgiks on kiirendada elektriautode kasutuselevõtmist Eestis ja aidata kaasa riigi poolt võetud eesmärgi...

  • 20. juuni 2018

    Ettevõtjate rahastusvõimalused paranevad tänu tööstuslaenule

    Tänasest pakub KredEx tööstuslaenu, mis aitab finantseerida tööstusettevõtete investeeringuid materiaalsesse ja immateriaalsesse põhivarasse. Varem tehnoloogialaenu nime kandnud teenuse muutmise ajendiks oli tagasiside ettevõtjatelt,...

  • 19. juuni 2018

    Kontrolli, kas Sul on vaja oma eksporditehingut kindlustada?

    Üha enam ettevõtteid tunneb huvi, kuidas ambitsioonikalt oma äri kasvatada ja samas teha seda turvaliselt, et ootamatused tehingut ei nurjaks või laekumata arved ettevõtte majanduslikku seisu ei kahjustaks. Mõned lihtsad kontrollküsimused...

  • 14. juuni 2018

    Mida teha, kui Eesti turg on jäänud väikeseks?

    Erakordselt innovaatiline tootearendus, nutikas turundus või konkurentsitult parim hind aitavad kahtlemata turul silma paista ja selle arvelt lihtsamini müüki kasvatada. Aga kuidas liikuda müügiga välisturgudele, kui Eesti turg on juba...