Teie arvamus on meile tähtis.

Tagasiside aitab meil muuta teenindust paremaks.

Saatja nimi
Saatja e-post
Teade
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899 + 123456789 = ?

Palun sisestage matemaatilise tehte tulemus.

* Kõik lahtrid peavad olema täidetud.
Täname tagasiside eest!



12.09.2012 elektriauto

Eritähistusega elektriautod võivad saada õiguse kasutada ühissõidukirada

Sihtasutus KredEx tegi Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku liiklusseaduse täiendamiseks lubades keskkonda mittesaastavatel autodel kasutada ühissõidukiradasid. Eristamaks saastevabasid autosid sisepõlemismootoriga masinatest pakub KredEx välja idee lisada sõiduki numbrimärgile või tuuleklaasile spetsiaalne tähis.

Ettepaneku kohaselt sätestataks liiklusseaduses saastevaba sõiduki mõiste ning neil lubatakse kasutada ühistranspordi- ehk niinimetatud bussiradasid. Saastevabade autode eelistamine vähendab linnaliiklusest tulenevat õhureostust ja müra.

Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul on saastevabad sõidukid lubatud ühistranspordirajale Oslos, mis on märkimisväärselt parandanud linna keskkonnaseisundit.

„Elektriautod on vaiksed, nad ei paiska õhku tervisele kahjulikke mikroosakesi ning vähendavad transpordi tekitatud CO2 hulka. Lõpptulemusena peaks see peegelduma meie inimeste tervena elatud aastate suurenemises. Samuti toetaks seadusemuudatuse vastuvõtmine laiemat suundumust taastuvenergia osakaalu suurendamisel transpordis,“ ütles Tuisk.

Saastevaba sõiduk on ettepaneku kohaselt eritähistusega sõiduk, mis sõitmisel ei paiska õhku keskkonnakahjulikke emissioone. Reaalselt on saastevabadest sõidukitest täna inimestel võimalik endale soetada elektriauto, tulevikus võivad siia lisanduda näiteks vesinik-kütusel liikuvad masinad või teistel keskkonnasõbralikel tehnoloogiatel põhinevad lahendused.

KredExile on esitatud elektriauto soetamiseks 87 taotlust, millest 31 on esitanud eraisikud ning 56 juriidilised isikud. Eraisikutel on võimalik taotleda toetust kuni pool elektriauto hinnast kuid mitte enam kui 18 000 eurot sõiduki kohta.

2011. aastal alustatud ELMO programmi peamine fookus on elektriautode kui uudse tehnoloogia katsetusprojekt, millest saab õppida nii Eesti riik, lepingupartner Mitsubishi Corporation kui ka muu maailm. CO2 müügist saadud vahendite eesti said riigiasutused endale 507 elektriautot, rajatakse üle-eestiline kiirlaadijate võrk ning makstakse ostutoetust keskkonnasõbraliku sõiduki soetamiseks. Samuti on plaanis ulatuslikult uurida elektrisõidukite kasutuskogemust.
 

  • 20. juuni 2012

    Korterelamute huvi rekonstrueerimise toetuse vastu on oluliselt tõusnud

    Viimastel kuudel on korterelamute huvi KredExi poolt pakutava rekonstrueerimise toetuse vastu oluliselt tõusnud. Kokku on toetuse saamiseks esitatud 445 toetuse taotlust, millest positiivse otsuse on saanud 334 korterelamut 10,74 mln euro...

  • 11. juuni 2012

    Ettevõtjate huvi krediidikindlustuse vastu on kõrge

    KredEx Krediidikindlustuse poolt tellitud ettevõtjate teadlikkuse uuringust selgus, et küsitlusele vastanud ettevõtetest oli 42% huvi ostja makseriskide kindlustamise vastu ning 18% oli selliseid teenuseid kasutanud. „Riikliku taustaga...

  • 07. juuni 2012

    Testkasutamiseks paigaldati esimene elektriautode kiirlaadija

    Tehnoloogiaettevõte ABB paigaldas täna Ülemiste Citysse testkasutamiseks esimese elektriautode kiirlaadija. Esialgu on laadija mõeldud üksnes süsteemi tehniliseks testimiseks. Hiljemalt juuli lõpuks, kui üle kogu Eesti on paigaldatud...