Teie arvamus on meile tähtis.

Tagasiside aitab meil muuta teenindust paremaks.

Saatja nimi
Saatja e-post
Teade
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899 + 123456789 = ?

Palun sisestage matemaatilise tehte tulemus.

* Kõik lahtrid peavad olema täidetud.
Täname tagasiside eest!



13.11.2012

Elektriautode kiirlaadimisvõrk valmib aasta lõpuks

Käesoleva aasta lõpuks valmivast 163-st elektriautode kiirlaadijast koosnevast üle-eestilisest võrgust on tänaseks paigaldatud üle poole ehk 97 kiirlaadijat. Kuni jaanuari lõpuni on kiirlaadijate kasutamine tasuta, pärast mida tuleb ühe laadimiskorra eest maksta orienteeruvalt kaks kuni kolm eurot.

„Kiirlaadimisvõrgu rajamise tempo vastab meie ootustele, mõningat viibimist on põhjustanud ehituslubade kooskõlastamise kohalike omavalitsustega. Alates novembri lõpust pakume elektriautode omanikele kiirlaadimisteenust, mis tähendab täiemahulise klienditoe pakkumist nii telefoni teel kui peagi avatavas iseteenindusveebis,“ ütles elektromobiilsuse programmi (ELMO) juht Jarmo Tuisk.

Tänaseks juba paigaldatud kiirlaadijaid on kasutatud laadimiseks enam kui 1700 korral. Kõige aktiivsemalt on kasutatud Tallinna Lootsi ja Tartus Ringtee tänaval asuvaid laadijaid.

„Eesti laadimisvõrk on praeguseks paigaldatud laadijate arvu poolest maailma suurim kiirlaadimistaristu. Kliendid on teenuse üllatavalt kiiresti omaks võtnud ning testperioodil ilmnenud üksikutesse probleemidesse täie mõistvusega suhtunud. Tänaseks on kiirlaadijatest elektriautodesse laetud juba üle 10 000 kWh elektrienergiat,“ märkis ABB kiirlaadimisvõrgustiku projektijuht Criss Uudam.

Elektriautode omanikud saavad jaanuari lõpuni kiirlaadimisvõrgus tasuta laadida, alates 1. veebruarist muutub laadimine tasuliseks. Kui praegu on kiirlaadijate kasutamine kõigile vaba, siis alates 1. detsembrist tuleb klientidel sõlmida vastav leping.

„Kiirlaadimisvõrgu operaator G4S Eesti teostab järelevalvet, et kiirlaadimispunktid oleksid 24/7 toimimas. Samuti tagame kasutaja toe ning vastutame laadimisvõrgustiku kliendihaldussüsteemi opereerimise eest: lõppkasutajatega lepingute sõlmimine, kasutajakaartide ja arvete väljastamine ning aruandlus on samuti G4Si pärusmaa,“ ütles AS G4S Eesti arendusjuht Jaan Nappus.

Teenuse kuutasuks kujuneb alates 1. veebruarist orienteeruvalt 15 eurot ja ühe laadimiskorra hinnaks ligi 2-3 eurot. Lisaks on võimalik valida ka kuutasuta pakett, mille puhul on laadimiskorra hind mõnevõrra kallim. Täpsed pakettide hinnad avalikustatakse novembri lõpus. Kiirlaadijaga saab elektriauto akud täita 80% ulatuses ning sõltuvalt automargist võimaldab see müügil olevate mudelite puhul kuni 140 kilomeetri läbimist.

Üle Eesti paigaldatakse kokku 163 kiirlaadijat 149 asukohta. Nendest 100 laadijat hakkab paiknema asulates ja 63 maanteede ääres. Suurematest linnadest tuleb Tallinnasse 27, Tartusse 10, Pärnusse 5 ja Narvasse 2 kiirlaadijat. Suurema liikluskoormusega maanteedele paigaldatavate kiirlaadijate vahemaa jääb 40-60 kilomeetri piiresse. Paigaldatud kiirlaadijate nimekirjaga saab tutvuda veebilehel www.elmo.ee.

KredExile on tänaseks esitatud elektriauto ostmiseks 99 taotlust, positiivne otsus on tehtud 80 taotlejale.