Teie arvamus on meile tähtis.

Tagasiside aitab meil muuta teenindust paremaks.

Saatja nimi
Saatja e-post
Teade
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899 + 123456789 = ?

Palun sisestage matemaatilise tehte tulemus.

* Kõik lahtrid peavad olema täidetud.
Täname tagasiside eest!



20.02.2013

Eestis avatakse maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimistaristu

Täna avatakse kasutamiseks maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimistaristu. 151 kiirlaadijast moodustuva võrgu rajas KredExi tellimusel ABB AS.

“Mugavad laadimisvõimalused on üheks peamiseks eelduseks, et üha enam eestlasi otsustaks tulevikus säästliku elektriauto kasuks. Lisaks peab aga kogu meie transpordipoliitika toetama seda, et kõige lihtsam ja odavam oleks liikuda just keskkonnasõbralikel viisidel. Ühe näitena tuleks 0-emissiooniga sõidukid lubada ühistranspordiradadele, mis annab neile linnaliikluses eelise ning vähendab õhusaastet ja müra. Usun, et KredExi ettepanek liiklusseaduse muutmiseks jõuab juba lähikuudel Riigikogusse arutamiseks ja leiab toetust,” ütles keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus.

„ABB-le on olnud suur au ehitada Eestisse maailma esimene üleriigiline elektriautode kiirlaadimisvõrgustik,“ ütles ABB Balti riikide juht Bo Henriksson. „Üleriigiline võrgustik annab elektriautode omanikele ja potentsiaalsetele soetajatele kindlustunde. ABB-le andis võrgustiku ehitamine ainulaadseid teadmisi ja kogemusi, mis osutuvad kindlasti vajalikuks samalaadsete võrgustike ehitamisel teistesse riikidesse.“

„Kusagil mujal maailmas pole rajatud üleriigilist laadimisvõrku. Võrgu rajamine on toimunud tihedas koostöös rahvusvaheliste suurkorporatsioonidega ABB ja Mitsubishi Corporation, mis on andnud meie inseneridele märkimisväärse kogemuse ja võimaluse rääkida kaasa elektriautode valdkonna arengus laiemalt. Töötav laadimisvõrk annab meile võimaluse olla uute tehnoloogiate väljatöötamise juures,“ ütles KredExi juhataja Andrus Treier.

Laadimisvõrgu kasutamiseks tuleb iseteenindusveebis www.elmo.ee sõlmida kasutusleping. Valida saab kolme hinnatasemega paketi vahel. Kiirlaadijaga saab elektriauto akud täita 80–90% ulatuses ning sõltuvalt automargist võimaldab see Eestis müügil olevate mudelite puhul läbida kuni 140 kilomeetrit.

Kiirlaadimisvõrgu klienditeeninduse eest vastutab turvaettevõte AS G4S Eesti. G4Si ülesandeks on kasutuslepingute haldamine, infotelefoni teenuse pakkumine ning arveldamise korraldamine. Laadimist puudutavatele küsimustele saab ööpäevaringselt vastuseid G4Si telefonilt 1911.

Kiirlaadijaid on kasutatud laadimiseks enam kui 8300 korral. Kokku on laetud üle 53 MWh energiat. Kõige aktiivsemalt on kasutatud Tartus asuvaid kiirlaadijaid.

Käesoleva aasta suveks lisandub laadimistaristusse veel 14 kiirlaadijat, mis teeb üle-Eestilise võrgu koguarvuks 165 laadijat. Täpsem ülevaade kiirlaadijate asukohtadest on veebilehel www.elmo.ee.

Kiirlaadimisvõrgu ehitamist rahastati Eesti Vabariigi ja Mitsubishi Corporation vahel sõlmitud lepingu alusel CO2 kvoodi müügist saadud vahenditest. Sama tehingu raames soetati riigiametnike kasutusse antud elektriautod, väljastatakse elektriautode ostutoetust ja rajatakse Tartusse elektriautode demokeskus.